Medlemsvilkår Evibase treningsklinikk

1. Avtalen

Vilkårene utgjør sammen med innmeldingen «Medlemsavtalen» mellom Evidencebased
Treningsklinikk Sandefjord AS, post@evibase.no, 96002839, org.nr. 920 760 791 og
kunden/medlemmet. Medlemsbetingelsene er revidert og gjeldende fra Mai 2025.

2. MEDLEMSKAP

2.1 EviBase tilbyr 3 forskjellige medlemskap:

Medlemskap 1: 4 mnd bindingstid
  • Pris: 749,-pr mnd
  • Test og oppsett av treningsprogram ved oppstart
  • Oppfølging etter 3 uker
  • Oppfølging og ny test ved 4 mnd
  • Resultater ved oppstart og 4 mnd vil bli sendt til din fastlege
  • Etter 4 mnd kan man fortsette på medlemskap 1 utenbindingstid og Medlemskap 2 etter 1 års betalt medlemskap.
Medlemskap 1: 12 mnd bindingstid
  • Pris:649,-pr mnd, Binding 12 mnd
  • Test og oppsett av treningsprogram ved oppstart
  • Oppfølging etter 3 uker
  • Oppfølging og ny test ved 4, 8 og 12 mnd.
  • Resultater ved oppstart og alle tester blir sendt din fastlege
  • Etter 1 års medlemskap fortsette medlemskapet automatisk med mindre du endrer til medlemskaptype 2 eller avslutter.
Medlemskap Type 2:
  • Pris449,-pr mnd
  • En årlig test/oppfølging med tilbakemelding til fastlege
  • Dette medlemskapet er for medlemmer som har vært medlem 1 år eller som er familiemedlem(samboer/mann/kone, barn, foreldre) av medlem med annet medlemskap. Det er ikke ny bindingstid dersom man endrer medlemskap fra 1 til 2.

Alle medlemskap har en måneds oppsigelsestid etter bindingstid. Medlemskapet opphører da ved utløpet av oppsigelsesmåneden pluss en måned. Hvis du sier opp medlemskapet før bindingstiden utgår medlemskapet ved bindingstid. Type 2 medlemmer kan konvertere til type 1 medlemskap uten bindingstid.

2.2 Alle priser vil være tilgjengelig på våre nettsider www.evibase.no.

3. VILKÅR FOR KJØP AV MEDLEMSKAP OG INNMELDING

3.1 Selger er Evidencebased Treningsklinikk AS, Skiringssalveien 20, 3208 Sandefjord post@evibase.no, org.nr. 920 760 791 og betegnes i det følgende som selger/selgeren. Kjøper/Medlem er den forbrukeren som foretar bestillingen eller innmeldingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen/medlemmet.

3.2 Du kan bli medlem ved å få en henvisning fra fastlege og deretter bli kontaktet av oss, møte opp direkte på Treningsklinikken eller ta kontakt med oss. Du kan også melde deg inn direkte via våre nettsider og vi tar kontakt med deg.

3.3 Vi vil kontakte din fastlege og innlede et samarbeid med legen om treningstuvikling. Du kan reserve deg mot at vi tar slik kontakt.

3.4 Vi samler inn persondata for bruk til våre tjenester. Ved innmelding via nettsiden vår eller direkte i lokalene vil inntasting av bruker og abonnementsløsning opprettes i Periode.no med betalingsløsningen Vipps. Denne informasjonen brukes kun til sitt nødvendige formål for administrering, støtte av og gjennomføring av avtaler mellom Evibase og kunde. Vipps sine vilkår kan leses her https://vipps.no/personvern-og-vilkar/vilkar-privat/

3.5 Med mindre annet er spesifisert, løper medlemskapet månedsvis fra den dagen du signerer kontrakten.

3.6 For å bli medlem må man fylle 14 år iløpet av året man starter opp. Dersom man er under 18 år må innmelding skje ved oppmøte sammen med en foreldre/foresatt/verge. Vedkommende foreldre/foresatt/verge må stå som betaler av medlemskapet og innestår ved innmeldelsen for at den mindreårige overholder medlemsvilkårene og vil bli holdt ansvarlig for eventuelt krav Evibase måtte ha som følge av den mindreåriges medlemskap. Er du under 16 år må trening i ubemannet tid skje sammen med foresatte/verge/foreldre.

3.7 Ditt medlemskap er personlig og kan ikke benyttes av andre enn det selv. Ved misbruk av ditt medlemskap eller adgangsbrikke vil det bli oppkrevet et gebyr på kr. 500, og ditt medlemskap vil kunne bli sagt opp av Evibase med umiddelbar virkning.

4. ADMINISTRASJON AVMEDLEMSKAPET

4.1 Som medlem hos Evibase administreres ditt medlemskap gjennom vårt medlemssystem Efitness, på e-post, post@evibase.no, telefon 96002839 eller i dialog med daglig leder.

4.2 Du vil bli satt opp til oppfølgingstimer via mail, telefon eller sms. Gi beskjed dersom timen ikke passer senest 24 timer før. Dersom du ikke møter til oppsatt time blir du belastet kr. 300 for ikke møtt til time.

4.3 Det er mulig å fryse medlemskapet gebyrfritt inntil to måneder i året. Fryst medlemskap vil gjelde fra neste betalings måned om ikke annet er presisert. Er du under bindingstid vil denne bli forlenget.

4.4 Dersom du av medisinske årsaker ikke kan gjennomføre treningen kan du fryse medlemskapet med legeerklæring for en lengre periode. Du må da levere legeerklæring samt skriftlig beskjed til daglig leder på at du ikke kan trene i den aktuelle perioden.

4.5 Fryseperioden har ikke tilbakevirkende kraft og man får ikke refundert tid man ikke har benyttet treningsklinikken.

5. BETALING

5.1 Som medlem hos Evibase aksepterer du å bli belastet månedlig via vår abonnementsløsning Periode med betalingsløsning med Vipps. I visse tilfeller kan kjøp
og annen betaling kunne gjøres med bank- eller kredittkort på treningsklinikken eller ved tilsendt faktura til medlemmet. Ved utsendelse av faktura har Evibase rett til å
belaste et fakturagebyr på kr 49,- eks mva per faktura.

5.2 Betalingen vil skje fra oppstartsdato eller ved annen dato dersom dette er spesifisert.

5.3 Det er adgang til å avtale at en annen kan påta seg betalingsansvaret for ditt medlemskap. Medlemmet fortsetter likevel å være ansvarlig for rettmessig betaling.

5.4 Evibase sender ut påminnelser via e-post for ubetalt medlemsavgift. Etter gjentatte varsler sendes utestående beløp til inkasso. Kvittering for betalt medlemsavgift kan
forespørres pr e-post til post@evibase.no

6. ADGANG , SIKKERHET OG TRIVSELSREGLER

6.1 Du får tilgang til våre lokaler med en adgangsbrikke som utleveres ved oppstart og personlig oppmøte på vårt treningssenter. Dersom du mister adgangsbrikken vil du
kunne få ny mot et gebyr på kr. 250,-. Medlemskapet hos Evibase er personlig og adgangsbrikken skal ikke overlates/lånes til andre.

6.2 Evibase er et delvis bemannet treningssenter. Som medlem samtykker du til dette. Adgangsbrikken gir deg likevel tilgang til våre lokaler alle dager mellom 06.00 og 24.00.

6.3 Som medlem hos Evibase skal du gjøre deg kjent med sikkerhetsplanen. Dette er en tegning av senteret med informasjon om nødutganger, brannelementer,
førstehjelpsskrin og informasjon om hvordan du skal forholde deg til ulike hendelser som kan skje på senteret. Denne henger som oppslag i lokalene.

6.4 Trening hos Evibase skjer på eget ansvar. Evibase har ikke erstatningsansvar ved skader som oppstår under trening. Du har selv ansvar for eiendeler du medbringer til
senteret. Mens du trener anbefales private eiendeler å oppbevares i låsbart skap. Husk å ta med egen hengelås.

6.5 Som medlem hos Evibase forplikter du deg til å følge de til enhver tid gjeldende trivselsregler, som er tilgjengelige lokalt på hvert senter.

7. ANTIDOPING

7.1 Som medlem hos Evibase bekrefter du at du ikke bruker stimuli eller doping som står oppført på listen til Antidoping Norge, og du bekrefter at du frivillig vil la deg
dopingteste. Ved positiv dopingprøve vil medlemskapet opphøre med umiddelbar virkning.

7.2 Ethvert salg eller overdragelse av dopingmidler, besittelse av dopingmidler med henblikk på overdragelse til andre, samt tilskyndelse eller medvirkning til, at en person
bruker doping, er forbudt i forbindelse med benyttelse av Evibase treningssenter og vil bli anmeldt til politiet, samt føre til at ditt medlemskap opphører med umiddelbar
virkning.

8. ANGRERETT

8.1 Ved kjøp av tjenesten på nett via våre nettsider evibase.no har du 14 dagers angrerett og kan kontakte oss på post@evibase.no for en refundering. Dette gjelder ikke dersom du
har møtt opp og gjennomført oppstarts time og gjennomgang av trening.

9. MANGEL VED VAREN OG KJØPERENS RETTIGHETER OG REKLAMASJONSRETT

9.1 Varen er medlemskapet og trening i de fasilitetene med det utstyret som er tilgjengelig. Dersom det foreligger en mangel ved fasilitetene som gjør at de ikke kan benyttes må
kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper må gi beskjed innen 1
mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest 4 mnd etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare
vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Dersom varen har en mangel som ikke skyldes kjøperen kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven
kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig. Selger kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller gir urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Dersom
tilgangen til fasilitetene ikke er levert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig.

10. PERSONOPPLYSNINGER

10.1 Som medlem i Evibase gir du oss tilgang til personopplysninger om deg. Evibase behandler dine personopplysninger i den utstrekning det er nødvendig for oppfyllelse
av medlemsavtalen og informere deg om våre tjenester. Vår behandling vil alltid skje i tråd med gjeldende lovgivning, herunder personopplysningsloven av 2018 som
inkluderer EUs personvernforordning av april 2016 (GDPR).

10.2 Du har blant annet rett til å kreve innsyn i hvilke personopplysninger vi behandler. I vår personvernerklæring kan du lese mer om vår behandling av dine personopplysninger,
hvilke personopplysninger vi registrerer for hvilke formål, og hvordan du kan ta kontakt dersom det er spørsmål eller du ønsker å benytte dine rettigheter til innsyn, endring, sletting mv.

10.3 Vi behandler personopplysningene konfidensielt og sikkert, og utleverer ikke dine personopplysninger til andre med mindre det foreligger samtykke fra deg eller det
foreligger et annet rettslig grunnlag for slik utlevering. Etter nærmere avtale med deg vil vi utveksle helseopplysninger direkte til og fra din fastlege/henvisende lege.

10.4 Evibase vil benytte elektroniske kommunikasjonsmidler for å kommunisere med deg om forhold av betydning for kundeforholdet, herunder nyhetsbrev og markedsføring
av nye tilbud og tjenester. Dette vil alltid bli gjort i samsvar med markedsføringsloven. Du kan reservere deg mot dette i utsendelsen eller ved å sende e-post til post@evibase.no

11. UTMELDING

11.1 Etter bindingstiden kan du si opp ditt medlemskap i Evibase. Medlemskapet opphører da ved utløpet av oppsigelsesmåneden pluss 1. måned. En oppsigelse må skje skriftlig:

  • Ved personlig henvendelse på treningssenteret
  • Via e-post til post@evibase.no
  • Ved brev til Evibase, Sandefjord Helsepark, Skiringssalveien 20, 3208 Sandefjord.

11.2 Ved avslutning av medlemskap mottar du en kvittering på e-post med bekreftelse på utmeldelsen.

11.3 Det er mulig å si opp avtalen under bindingstid dersom man flytter ut av fylket underveis i bindingstiden. Det må gis skriftlig beskjed samt bekreftelse på flytting til
daglig leder på post@evibase.no

11.4 Ved oppsigelse av medlemskapet må du levere tilbake din adgangsbrikke. Dersom dette ikke blir gjort må du betale gebyr for tapt brikke på kr. 250,-

12. EVIBASE SIN ADGANG TIL Å SI OPP AVTALEN

12.1 Ved vesentlig betalingsmislighold, dvs. når en faktura blir sendt til inkasso, kan Evibase velge å si opp medlemsavtalen med øyeblikkelig virkning.

12.2 Evibase kan si opp medlemsavtalen ved andre brudd på medlemsvilkårene enn betalingsmislighold, samt ved gjentatte eller vesentlige brudd på gjeldende
trivselsregler som er hengt opp på treningssentrene. Innbetalt treningsavgift vil i så fall ikke bli refundert. Vedkommende vil få en advarsel i forkant.

13. ENDRINGER AV MEDLEMSVILKÅRENE

13.1 Evibase forbeholder seg retten til å endre medlemsbetingelsene. Uvesentlige endringer av medlemsbetingelsene vil bli varslet på nettsiden, og tre i kraft så snart de
er varslet. Vesentlige endringer vil bli varslet per e-post eller SMS til medlemmene, ved oppslag på senteret og på våre nettsider. Vesentlige endringer får virkning fra den 1. i
måneden etter utløpet av den måneden endringen publiseres/varsles.

13.2 Evibase kan uten forvarsel, indeksregulere priser etter KPI indeks, men likevel begrenset til 3% pr. år. Andre prisendringer forutsetter 30 dagers varsel per e-post
og/eller SMS.

14. VEDLIKEHOLD

14.1 Evibase etterstreber å opprettholde høy kvalitet slik at du skal møte lokalet i beste velstand. Medlemmer oppfordres til å bruke søppelkasser og holde det rent etter seg. Benytt innesko i lokalene.

14.2 For å utføre nødvendig vedlikehold forbeholder Evibase seg retten til, på hvilket som helst tidspunkt, å kunne stenge treningsklinikken inntil 5 dager pr. kalenderår, uten at det vil gi rett til refusjon i medlemsavgiften.

15. TVISTER

Medlemsavtalen reguleres av norsk lov. Ved tvister mellom medlemmet og Evibase skal partene søke å løse tvisten i minnelighet. Dersom dette ikke fører frem, kan hver av partene bringe tvisten inn for de ordinære domstoler. Avtalt verneting er Vestfold tingrett.